Menu

Tomáš Holý - miláček národa

Tomáš Holý - miláček národa

*17.3.1968 +8.3.1990

Těžko najdete obyvatele České republiky, který by neznal alespoň jeden jeho film. Byl nejznámější českou dětskou filmovou hvězdu své doby. Na filmovém festivalu v Monte Carlu v roce 1979 jej porota nazvala nejlepším dětským hercem od dob Shirley Templové.

První filmová role Tomáše Holého: Marečku, podejte mi pero!

Jeho příběh začíná obyčejně. Náhodou. V roce 1976 natáčel režisér Oldřich Lipský známou komedii Marečku, podejte mi pero. Potřeboval dětského herce pro jeden malý záběr: Malý školák vejde do třídy a podá učiteli chemie vzkaz od ředitele školy. Dětský herec, kterého sehnala produkce ale onemocněl a režisér Lipský se obrátil na svůj štáb: „Pokud někdo znáte malého kluka, který dokáže říct tři věty a neroztřese se před kamerou, přiveďte ho“. Přihlásil se Tomášův strýc, který ve štábu pracoval jako rekvizitář. Příštího dne přivedl svého synovce Tomáše Holého, bylo mu tehdy jen 7 let. Tomáš nejenom, že dokázal říct své tři věty a neroztřásl se před kamerou ale dodal záběru tu správnou náladu – starý profesor se náležitě upatlal Tomášovým bonbónem a pak se přilepil k papírovému lístku se vzkazem. Navíc si dokázal během jediného dne získat sympatie celého štábu.

Není divu, že Oldřich Lipský na malého Tomáše nezapomněl. Obsadil ho do svého dalšího filmu, hudební komedie pro děti Ať žijí duchové. Role sice nebyla velká ale nedala se přehlédnout.

Koncem stejného roku hledala režisérka Marie Poledňáková malého herce pro svůj nový film Jak vytrhnout velrybě stoličku (1977) Konkurzu se tehdy zúčastnilo asi 160 dětí a zase pomohla náhoda. Tomáš nebyl nijak přehnaně hezký, odstávaly mu uši, paní režisérka si ho moc nevšímala a tak málem připravila národ o rozeného baviče.

Když zkouška končila, najednou se rozlétly dveře a Tomáš se vrátil. Nemluvil, jen gestem naznačil, že si tam zapomněl čepici a zašklebil se na paní režisérku. Ta si ho pozvala na užší kamerové zkoušky. Všechny děti dorazily v pořádku, jen Tomáš byl mokrý od sněhu tak, že ho dvě asistentky musely sušit. Na kamerových zkouškách bylo asi 12 kluků, kteří prošli užším výběrem konkurzu a také filmoví rodiče František Němec a Jana Preissová.

Marie Poledňáková s každým z dětí natočila zkušební záběr a pak se zeptala "rodičů", kterého kluka by si přáli. Oba si jednohlasně vybrali Tomáše Holého. S dospělými herci mluvil úplně přirozeně, jako by to byli kamarádi ze třídy. Když jej přivedli do rozpaků, tak se začal plést, třeba "oženit se" a "vdát se" a v zápětí se opravoval.

Večer volala Marii Tomášova maminka a ptala se, jestli se Tomáš pochlubil, že jsou rozvedená rodina. Tomášovi rodiče se totiž rozvedli, když byl ještě malý. Dodnes ráda vzpomíná na tuhle náhodu. Je to film o rodině která žije bez otce. Tomáš byl z takové rodiny a právě proto se do role rychle vžil. Navíc Marie Poledňáková nezatěžovala dětské herce nějakými zbytečnostmi ve scénáři. Nemuseli se učit texty, jenom jim řekla o čem záběr je. Tomáš měl privilegium, že se nemusel striktně držet scénáře. Stačilo jí, když zahrál požadovanou situaci tak, jak to cítil on sám.

Příkladem takového záběru je například obalování řízků pro školníka. To opravdu ve scénáři nebylo – je to Tomášova vlastní improvizace na dané téma. Stejně tak slavný záběr s puntíkovaným šátkem a bolavým zubem. Tomáš se během natáčení v Krkonoších doslova zamiloval do svého filmového tatínka Františka Němce. Po návratu z hor následoval jako první právě záběr se šátkem. Marie Poledňáková napovídala Tomášovi, že František Němec je podrazák, který se na něj vykašlal. Takže Tomáš se opravdu rozzlobil a začal skutečně trucovat. Ne ovšem na filmového tátu, ale na paní režisérku.

Pokračování Jak dostat tatínka do polepšovny (1978) vlastně vyprovokoval sám štáb. V závěru natáčení celý štáb fantazíroval o tom, jak by se příběh rozdělené a znovu spojené rodiny mohl dále vyvíjet. Marie Poledňáková zvedla vhozenou rukavici a za pár měsíců napsala další scénář.

Filmoví pedagogové se často dívají na dětské herectví s úsměvem a za pravé herectví ho nepovažují. Říkají, že dítě vlastně hraje jen samo sebe. Myslím, že v případě Tomáše Holého to určitě neplatí.

„Většinu záběrů zahrál na první dobrou klapku. hrálo se mi s ním lépe než s většinou mých dospělých kolegů z divadla“ řekla po letech filmová maminka Jana Preissová. Marie Poledňáková zase vzpomíná: „Občas se rozesmál uprostřed záběru a měl různé kouzelné přebrepty a přesmyčky ale moc záběrů nezkazil. Tomáš byl velmi pozorný a často zajímal o skladbu záběru, jak bude vypadat. Někdy trval na tom nejdřív vidět záběr ve hledáčku kamery, jestli je to detail nebo celek a pak se teprve postavil před kameru.“

Však také některé jeho přebrepty ve filmu zachovala. Jindy se zase ptal „Bude se to točit v celku nebo střihem?“ což znamená, zda se nějaká sekvence, například rozhovor bude točit s jedním nastavením kamery a nebo jestli se bude prostřihávat střídavě na všechny hovořící. Výraz „Točit střihem“ mezi českými filmaři zdomácněl a používají ho dodnes.

Tomáš rád bavil celý štáb, během cesty na natáčení seděl v autobusu na sedadle pro průvodce, celou cestu nedal mikrofon z ruky a dělal rádio.

Nikdy neodmítnul podepsat fotografii fanouškům.

Konec herecké kariéry

Přestože byl úspěšným a oblíbeným dětským hercem, rozhodl se, že se herectví nechce v budoucnu věnovat. „Představa, že jednou budu neúspěšným hercem je nesnesitelná" řekl, když mu bylo 13 let a ukončil filmovou kariéru.

Tomáš Holý svou čistou dětskou intuicí vycítil přesně to, co diváci chtějí vidět. Lehkou, místy až bláznivou komedii se spoustou laskavého humoru a nějakými těmi lumpárnami. Divák přijde unavený z práce domů, přesně tak, jako filmová maminka baletka Anna - a chce se především pobavit a odpočinout si. Právě tento druh filmu, prostá lidová zábava nám dnes nejvíc chybí.

Dokazuje to i sledovanost jeho filmů. Jak „Velryba", tak „Polepšovna" měly rekordní sledovanost, byly úspěšné v dalších 38 zemích a ještě dnes, 35 let po svém vzniku snadno ve sledovanosti pokoří i dnešní dokonalé filmy, s tisíckrát vyššími rozpočty. I ostatní jeho filmy mají dodnes nadprůměrnou sledovanost.

Po natočení svého posledního českého filmu Prázdniny pro psa (1980) a ukončení kariéry se Tomáš věnoval také westernovému ježdění na koni. Na ranči U Zlámané podkovy trávil pak každé prázdniny a koním dal přednost i před cestou k moři.

Tomáš si i v dospělosti uchoval řadu svých povahových vlastností, které tak dobře známe z jeho filmů. Miloval humor, jednou například přemluvil tramvajáka, aby mu za jednu korunu prodal tramvaj, aby kamarádi nemuseli na konečné vystoupit. O jeho skutečné povaze nejlépe vypovídá následující historka: Když se po Sametové revoluci otevřely hranice, vybral peníze za své dětské filmové honoráře, které mu rodiče střádali a dal je zakladateli ranče - aby starý pán mohl vidět vytouženou Ameriku...

Po absolvování gymnázia začal studovat práva ale jeho život 9 dní před 22. narozeninami tragicky ukončila autonehoda u severočeské obce Kytlice.

Objevily se informace, že za nehodou stál alkohol. Tyto informace jsou výplodem fantazie bulvárních novin a nezakládají se na pravdě.

Tomáš přijel toho odpoledne autem z Prahy do Polevska. Hráli kulečník, čekalo se na další kamarády. Pak chtěli koupit nějaké pití na večírek, na jeho chalupě v Kytlici. Pít chtěli až tam. Zjistili ale, že nemají dostatek peněz. Tomáš s kamarádem tedy zajeli na chalupu pro peníze a právě cestou zpět havarovali na silnici mezi obcemi Kytlice a Polevsko.

„Klouzalo to a Tomáš prostě nezvládl zatáčku, která dost vynášela“ řekl kamarád, který jako první objevil místo havárie. „Narazili čelně do stromu. Jeho kamarád, který nebyl připoután bezpečnostním pásem proletěl čelním sklem a utrpěl víceméně jen povrchová zranění. Doběhl k nám do hospody a křičel, že bourali. V šoku ale nebyl schopný říct nám, kde to bylo. Všichni hledali po Polevsku, já jediný jsem běžel na Kytlici. Tomáš měl zlomenou nohu a bezpečnostní pás zaříznutý v hrudníku, utrpěl těžká vnitřní zranění. V autě jsem našel igelit a snažil jsem se zastavit krvácení a ucpat díru po pásu. Zrovna jeli kolem moji známí, pomohli mi Tomáše vytáhnout z auta a jeli zavolat pomoc. Sanitka tam byla rychle, odvezli Tomáše do Nového Boru, kde v té době byla jen malá poliklinika. Za půl hodiny vyšel doktor a řekl nám, že Tomáš zemřel“.

„Je to strašné, ztratit svého nejlepšího kamaráda a pak si ještě v novinách přečíst něco úplně jiného, než jste jim řekl. Tak jsme se dohodli, že novinářům už nikdy nebudeme poskytovat žádné informace“ končí své vyprávění kamarád.

Herecké role

1976

Marečku, podejte mi pero! – žák Matula

Ať žijí duchové! – Vendelín Nademlejnský

1977

Jak vytrhnout velrybě stoličku (televizní film) – Vašek

1978

Setkání v červenci – David

Babička je ráda (televizní film) - vnuk

Jak dostat tatínka do polepšovny (televizní film) – Vašek

Pod Jezevčí skálou – Vašek Straka

Tajemství Ocelového města – Tomáš, Marcelův syn

Miluji tě (televizní film) - vnuk

1979

Na pytlácké stezce – Vašek Straka

Postavení mimo hru – František Vacula

Upír ve věžáku (televizní film) – Ladislav Benda

Silvestr 1979 (televizní pořad) - sám sebe, scénka "Rok dítěte"

Světové léto (televizní pořad) - sám sebe, provádí čs. pavilonem v Montrealu

1980

Za trnkovým keřem – Vašek Straka

Útěky domů – Honzík

Prázdniny pro psa – Petr Mráz

Anna proletářka (televizní film)

Baví celá rodina (televizní pořad) - sám sebe, silvestrovská parodie na "Zpívá celá rodina"

Haló, tady orchestr baletu ČsT (televizní pořad) - sám sebe

1982

Připoutejte se, letíme nad Atlantidou (německý tv seriál Unterwegs nach Atlantis) – Mark

Dabing

1978 Muž s orlem a slepicí - malý Míra

1979 Smrt stopařek – Míša Jaroš

1983 Dva kluci v palbě - Vašek Boček (za Jakuba Štěpána)

Diskografie

1980 Jednička za dobrou dívanou - Taxmeni/Krajánci (SP) vyšlo i na kompilaci Zlaté hity

Komentáře

DIAS

Ano.

omikron napsal:

jirka poles napsal:

Tomas mel puvodne hrat v serialu My vsichni skolou povinni.

ČsT počítala s Tomášem pro roli osmáka Luboše Olivy - toho kterému Barča s Jitkou ze msty ukradnou peníze na vánoční večírek. Jenže Tomáš se už před tím rozhodl ukončit kariéru a tak to nevzal.

Ono těch nabídek které Tomovi rodiče museli odříct bylo prý celkem dost. Pohledem na filmografii snadno zjistíte, že toho ročně točil celkem dost. Všichni ho chtěli mít ve svém filmu, dokud je roztomilý. Ze známých filmů bych jmenoval třeba roli Prdelky ve Zlatých úhořích.

2019-11-28 22:44:11

Reagovat

DIAS

DIAS napsal:

Dobrý den, ten hotel, kde byl ubytován Vašek a jeho maminka se dnes jmenuje Olympie a je v údolí Svatý Petr, na stráni nad chalupou DIAS (zde byla "jako" stanice Horské služby, kde sloužil Vaškův otec Luboš.

omikron napsal:

Docela by mě zajímalo, kde se točily interiéry Sněhurky, konkrétně ta hala kde se Luboš po létech znovu potkal Annu a Vašek se schovával za zábradlí nad schody.

2019-11-09 00:04:50

Reagovat

Lubomir

Tomas Holy je bude vzdy ten naj,naj,naj detsky herec

2018-02-24 18:48:35

Reagovat

Marcela

Tomáška je opravdu velká škoda. Filmy s ním nikdy neomrzí. Jak se říká -škoda dobrého člověka.

2015-10-17 11:36:31

Reagovat

omikron

Ano, máte pravdu. Peníze za honoráře dal Tomáš strejdovi Janovi, který ho tenkrát vzal na natáčení Marečka. Omlouván se rodině, moje chyba...

Marek napsal:

Peníze nedal rančerovi ale strejdovi který ho k filmu přivedl.

2015-03-26 10:39:42

Reagovat

Marek

Peníze nedal rančerovi ale strejdovi který ho k filmu přivedl.

2015-03-08 20:59:31

Reagovat

omikron

maly33 napsal:

Moc díky! Přeju ti, aby se ti ta kniha o Tomášovi opravdu povedla. On byl opravdu vyjímečná osobnost, která si zaslouží aby vzpomínky na něj zůstaly zachovány, dokud si ho pamětníci ještě pamatují. Snad tě rodina a Marie Poledňáková nevyhodí, po tom, co někteří "spisovatelé" napsali.

Dík.

Ještě se sluší napsat, že ten památný Štědrý večer 1977 zvonil prý u Poledňáků telefon až do půlnoci. No a v tu dobu byl už z části hotov scénář k pokračování Jak dostat tatínka do polepšovny. Nápad vznikl už na konci natáčení, když si herci jako o závod vymýšleli, jak se osud rodiny bude dále vyvíjet. Ta replika bratrance Zdeňka o síle, rozumu a mrštnosti patří až do druhého dílu, to jste asi všichni poznali. Příhody v Polepšovně jsou zase inspirované tatínkem Marie Poledňákové, který pro oba vnuky, Petra a Zdeňka vymýšlel různé bojovky s přísnými povidly...pravidly.

2014-05-13 18:39:12

Reagovat

maly33

Moc díky! Přeju ti, aby se ti ta kniha o Tomášovi opravdu povedla. On byl opravdu vyjímečná osobnost, která si zaslouží aby vzpomínky na něj zůstaly zachovány, dokud si ho pamětníci ještě pamatují. Snad tě rodina a Marie Poledňáková nevyhodí, po tom, co někteří "spisovatelé" napsali.

2014-05-12 17:10:07

Reagovat

omikron

To se musíme vrátit v čase ještě několik let zpět, do doby, kdy se Tomáš narodil.

Šéfem redakce zábavy a přímým nadřízeným Marie Poledňákové tehdy byl Vladimír Dvořák, kterého všichni známe z Televarieté. Jako reakci na příjezd ruských tanků vyhlašuje Dvořák cyklus na téma českých dějin, aby pozvedl morálku nalomeného národa. S cyklem ale narazí, v té době dokončovaný seriál F.L.Věk měl potíže, jeho poslední díl se vůbec nesměl vysílat. Z cyklu se realizuje jen pár drobných dílek, většina inscenací skončí už ve stádiu scénáře.

V polovině 70. let frčí pracovní tématika, vzniká seriál Muž na radnici, Inženýrská odysea, Plechová kavalerie nebo Žena za pultem. Dvořák hledá nové téma. Když se vyhne pracovnímu prostředí a výbušné současnosti, tak to spíš projde i bez chválení dělnické třídy.

Vyhlašuje tedy cyklus o lásce. Láska ve všech podobách, od školních let až po stáří. Nutno poznamenat, že spoustu pořadů vzniklých pod jeho křídly dnes řadíme do zlatého televizního fondu. Jiří Hubač píše příběh o hledání dávné lásky Lístekdopamátníku s Karlem Högerem a Blankou Waleskou. Markéta Zinnerová zase seriál o rodičích a dětech Tajemství proutěného košíku a později slavnější My všichni školou povinní, kde měl původně hrát i Tomáš Holý. Celkem vzniklo několik desítek TV filmů a několik seriálů zabývajících se vztahy mezi lidmi. Kolik jich bylo, to nedají dohromady snad ani v historici v České televizi. Bylo jich opravdu mnoho.

Marie Poledňáková si vybrala téma "Osamělá máma s malým klukem". Ne náhodou. Byla totiž taky rozvedená a když bylo jejímu synovi Petrovi osm let, nebylo s ním k vydržení. Vzal si její notes, četl jména kameramanů, osvětlovačů a herců a máma musela u každého jména vysvětlovat, že už jsou ti páni ženatí a mají své děti. Dalším problémem byly hory. Mámino natáčení a výlet na hory nikdy nešel dát dohromady. Petr si přál najít si nového tatínka, jet s mámou na hory a mít psa Beníka, jako bratranec Zdeněk.

"Všichni jednou na hory, všichni kluci maj tátu a já nemám ani toho psa".

Kostra příběhu byla napsána za jedno odpoledne. Čím budou Vaškovi rodiče? Nabízela se režisérka nebo herečka, ta je po večerech v práci. Marie Poledňáková od mládí miluje tanec. Vaškova maminka bude baletka, téměř každý večer v divadle. A čím bude tatínek? Pro inspiraci není třeba chodit daleko, jen k Petrovi do pokoje. Petr v té době četl knihu Himalájští tygři o dobývání nejnebezpečnější osmitisícovky Nanga Parbat. Kniha poskytne inspiraci nejen pro povolání tatínka horolezce ale později i pro Toma Holého, když v ateliéru poslouchá rádio a vyrábí své řízky pro školníka.

Vaškův tatínek bude horolezcem, před léty náhodně potká maminku na lyžařském kurzu. Pak se oba rozejdou, on odjíždí na Annapurnu ona do divadla. Z jejich setkání se narodí až příliš zvídavé dítě - Vašek. Maminka se dočte o expedici v novinách, místo aby tatínka vyhledala, napovídá Vaškovi, že jeho táta je mrtvý pod lavinou.

Petrův bratranec Zdeněk byl pěkné číslo. Na škole v přírodě předváděl kuchařkám, jak vytrhnout velrybě stoličku a kuchařky i děti řvaly smíchy: "Sestrojíš vodní jeřáb, dáš velrybě vagón Algeny, načasuješ nálož dynamitu, 3...2...1...BUM". Na pionýrském táboře dostal Zdeněk zákaz lézt na stromy. Tak pro jistotu vylezl rovnou na elektrický stožár a když zjistil, že bude průšvih, napsal dopis domů, ve kterém se pro jistotu ke všemu přiznal. "Maminko, odpusť mi to. Síla, rozum, mrštnost, to jsem já!"

Kompletní scénář byl hotov asi za tři měsíce. Nastal problém. Kdo to bude režírovat. Marie do té doby natáčela jen běžné TV inscenace cca 40 minut dlouhé, celovečerní film nikdy nedělala. Bude dost dobrá natočit své vize?

Druhý problém byl výběr dítěte pro roli Vaška. Věděla, že čím menší kluk, tím větší šance, že ho natáčení brzo přestane bavit a bude konec. Tomáš Holý byl ze všech 160 dětí na konkurzu nejmladší a nejdrobnější. Vůbec s ním nepočítala a poslala ho domů. Náhoda a zapomenutý kulich způsobil, že dostala legendu, která ve svých osmi letech bude přímo táhnout film. Stačilo si k němu sednout a vysvětlit mu, o čem záběr je. A ještě bude bavit celý štáb.

Pár měsíců před premiérou se konala schvalovací projekce a na ní došlo k velmi neobvyklé události. Jakási paní Balážová, v té době nejobávanější osoba nastrčená do televize stranou a vládou za účelem normalizace se ke konci filmu rozbrečela a po skončení odešla v slzách. Byla to právě ona, kdo zařídil ten luxusní vysílací čas 24.12.1977 po TN. Že by tušení věcí příštích?

Vždycky jsem tvrdil, že tenhle film patří na Oscara. Nejsilnější příběhy jsou vždycky ty přímo ze života.

2014-05-11 22:01:35

Reagovat

maly33

omikron napsal:

Velryba má docela zajímavou historii vzniku, kdyby byl zájem, tak můžu poreferovat...

To by mne zajímalo. A řekl bych, že nejsem sám...

2014-04-16 11:07:38

Reagovat

omikron

maly33 napsal:

Někde jsem četl, že dva filmy Marie Poledňákové s Tomášem Holým - Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny měly prý enormní sledovanost a to snad i ve světovém měřítku.

Ve světovém měřítku nevím, ale v československém ano. Jak dostat tatínka do polepšovny mělo bez několik desetin 89 procent ratingu. Jak vytrhnout velrybě stoličku měl o několik procent menší.

Pomineme-li takové pořady, jako finále hokeje z Nagana nebo povodňové zpravodajství, tak jsou to určitě nejsledovanější filmy v dějinách televizního vysílání u nás.

V zahraničí byly prý hodně vysoké sledovanosti v Německu a v Austrálii, tam je vysilali taky na Štědrý den, myslím o rok později.

Velryba má docela zajímavou historii vzniku, kdyby byl zájem, tak můžu poreferovat...

2014-03-28 12:31:35

Reagovat

maly33

Někde jsem četl, že dva filmy Marie Poledňákové s Tomášem Holým - Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny měly prý enormní sledovanost a to snad i ve světovém měřítku.

2014-03-27 16:59:34

Reagovat

omikron

Předpokládám, že cedule "Sněhurka" byla také jen pro účely natáčení, někde jsem četl, že to v té době byla zotavovna ROH.

2014-03-24 10:40:12

Reagovat

DIAS

Dobrý den, ten hotel, kde byl ubytován Vašek a jeho maminka se dnes jmenuje Olympie a je v údolí Svatý Petr, na stráni nad chalupou DIAS (zde byla "jako" stanice Horské služby, kde sloužil Vaškův otec Luboš.

omikron napsal:

Docela by mě zajímalo, kde se točily interiéry Sněhurky, konkrétně ta hala kde se Luboš po létech znovu potkal Annu a Vašek se schovával za zábradlí nad schody.

2014-03-24 08:19:32

Reagovat

omikron

Pokud na YouTube zadáte do vyhledávání Tomáš Holý, tak na jednom z prvních míst je náhodou zachovaný záznam z roku 1984 když mu bylo 16. Bohužel kvalita nic moc, ale je to asi jediné, co se z doby po ukončení kariéry zachovalo.

Pokud vám nějak nesedí jeho hlas, tak je to tím, že zvuk byl pořízen v roce 1980, viz diskografie.

2014-03-23 10:23:19

Reagovat

omikron

Docela by mě zajímalo, kde se točily interiéry Sněhurky, konkrétně ta hala kde se Luboš po létech znovu potkal Annu a Vašek se schovával za zábradlí nad schody.

2014-03-22 09:30:37

Reagovat

omikron

jirka poles napsal:

Tomas mel puvodne hrat v serialu My vsichni skolou povinni.

ČsT počítala s Tomášem pro roli osmáka Luboše Olivy - toho kterému Barča s Jitkou ze msty ukradnou peníze na vánoční večírek. Jenže Tomáš se už před tím rozhodl ukončit kariéru a tak to nevzal.

Ono těch nabídek které Tomovi rodiče museli odříct bylo prý celkem dost. Pohledem na filmografii snadno zjistíte, že toho ročně točil celkem dost. Všichni ho chtěli mít ve svém filmu, dokud je roztomilý. Ze známých filmů bych jmenoval třeba roli Prdelky ve Zlatých úhořích.

2014-03-19 15:56:54

Reagovat

jirka poles

Tomas mel puvodne hrat v serialu My vsichni skolou povinni.

2014-03-19 14:03:12

Reagovat

omikron

zdenda napsal:

Slyšel jsem, že pes ve filmu "Prázdniny pro psa" je skutečný Tomášův pes. Je to pravda?

Pokud myslíte teriéra, kterému se kluci ze vsi posmívali a který na konci filmu způsobí radikální asanaci chrupu souseda Pepy Plavce (Oldřich Navrátil), tak se jmenoval Alton a jeho pánem byl opravdu Tomáš Holý.

Někde jsem viděl fotku přibližně z doby natáčení Polepšovny, na které jsou Tomáš a Alton coby odrostlejší štěně. Takže předpokládám, že Tom pejska dostal pravděpodobně k 10. narozeninám. Ale to je jen můj odhad, nemám to nijak ověřeno.

2014-03-18 19:57:40

Reagovat

zdenda

Slyšel jsem, že pes ve filmu "Prázdniny pro psa" je skutečný Tomášův pes. Je to pravda?

2014-03-18 18:36:50

Reagovat

omikron

maly33 napsal:

Ten Haló tady orchestr baletu čst si z dětství mlhavě pamatuju. Nebyl to nějaký speciální díl k Mezinárodnímu dni dítěte? Utkvělo mi v paměti, že tam profesor Žilka, tatínek Veroniky Žilkové, hrál se svými žáky tu nádhernou titulní melodii z Velryby. Možná si to s něčím pletu.

Nepletete. Byl to pořad k MDD a úryvek z něj byl před lety v Úsměvech Tomáše Holého. Já si zase pamatuju fragment jak Tomáš přinesl dirigentovi Zahradníkovi místo hůlky klacek jako hrom :-)

Trochu si možná pamatuju i tu parodii Baví celá rodina. Nebyl tam jako jeden člen rodinného týmu i děda z Polepšovny?

Dobrá paměť. A další člen týmu byla skutečná Tomášova maminka.

To je vše, co se s Tomášem dochovalo? Měl jsem dojem, že jsem kdysi v televizi viděl i záznam nějaké improvizované besedy s ním, kde odpovídá na otázky diváků.

Pravděpodobně je to všechno. Taky mě trochu překvapilo, že je toho tak málo. Mám stejnej pocit s tou besedou, takže takový pořad asi opravdu existoval ale buď se nedochoval, nebo tam nějakým nedopatřením není Tomáš uveden jako účinkující a tudíž se to nedá dohledat. A nebo v archívu ČT mají ještě nějaké nepopsané pásky. Po pravdě řečeno tam nevyjela ani ta nešťastná Anna proletářka, takže nevím, jestli se vůbec dochovala.

2014-03-17 20:13:50

Reagovat

maly33

Ten Haló tady orchestr baletu čst si z dětství mlhavě pamatuju. Nebyl to nějaký speciální díl k Mezinárodnímu dni dítěte? Utkvělo mi v paměti, že tam profesor Žilka, tatínek Veroniky Žilkové, hrál se svými žáky tu nádhernou titulní melodii z Velryby. Možná si to s něčím pletu.

Trochu si možná pamatuju i tu parodii Baví celá rodina. Nebyl tam jako jeden člen rodinného týmu i děda z Polepšovny?

To je vše, co se s Tomášem dochovalo? Měl jsem dojem, že jsem kdysi v televizi viděl i záznam nějaké improvizované besedy s ním, kde odpovídá na otázky diváků.

2014-03-17 18:20:40

Reagovat

omikron

Kde jí najdu? kdyžtak soukromě na tomas.f@volny.cz

petr napsal:

Zkusil bych se spojit s paní Blankou Kovarikovou. Ma zkusenosti a dobře kontakty. Znám ji dobře a myslim si, ze by ji to téma mohlo zajímat.

omikron napsal:

Chtěl bych o Tomovi napsat knížku ale bez pomoci lidí, co s ním točili to asi nedám dohromady.

2014-03-17 09:02:12

Reagovat

petr

Zkusil bych se spojit s paní Blankou Kovarikovou. Ma zkusenosti a dobře kontakty. Znám ji dobře a myslim si, ze by ji to téma mohlo zajímat.

omikron napsal:

Chtěl bych o Tomovi napsat knížku ale bez pomoci lidí, co s ním točili to asi nedám dohromady.

2014-03-16 20:52:08

Reagovat

omikron

Chtěl bych o Tomovi napsat knížku ale bez pomoci lidí, co s ním točili to asi nedám dohromady.

2014-03-16 13:38:04

Reagovat

Komentáře

Jméno(*)
E-mail
Opište kód(*,1)
Komentář(*,2)

*) Údaje označené hvězdičkou a tučným písmem jsou povinné.

1) Pokud se přihlásíte nemusíte vyplňovat některé údaje.

2) Nepřihlášený uživatel nemůže vkládat některé textové prvky - například odkazy.

Chcete-li text v textových polích naformátovat, použijte následující značky:

*Kurzíva* nebo _Kurzíva_

**Tučný text** nebo __Tučný text__

#Nadpis první úrovně

##Nadpis druhé úrovně

Příklad [odkazu](https://filmovamista.cz) na Filmová místa.cz. Vznikne:
Příklad odkazu na Filmová místa.cz.

Nejnavštěvovanější filmy:

Vyhledávání

  • Lamia83 vložila místo natáčení Škola ve městečku k filmu Beetlejuice Beetlejuice.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Před obchodem k filmu Beetlejuice Beetlejuice.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Most k filmu Beetlejuice Beetlejuice.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Dům Deetzových k filmu Beetlejuice Beetlejuice.

  • sasorts vložil místo natáčení Rekonstrukce 2 k filmu Vrah skrývá tvář.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Pohřeb Charlese k filmu Beetlejuice Beetlejuice.

  • sasorts vložil místo natáčení Na poli k filmu Vrah skrývá tvář.

  • Lamia83 vložila místo natáčení Galerie k filmu Beetlejuice Beetlejuice.

  • sasorts nalezl lokaci místa natáčení Nález oběti z filmu Vrah skrývá tvář.

Filmová místa do kapsy

Nejčerstvější informace

marhan

Hodnocení: 32902

Mé filmy a seriály (61)

Moje místa (1459)

Mé nálezy (1048)

Vyfotil jsem (1833)

Nejaktivnější uživatelé

Nahlásit chybu | Autorská práva upravena licencí CC: Creative Commons License Filmová místa.cz 2006-2024 | Movieloci.com | Lieuxtournage.fr | Krásný Krámek | TH Shop | Paetrik | 1.1