Menu

Komentáře

DrKluge

Toto bude jako Na kole 10, ale kousek dál.

2024-02-01 20:36:14

Komentovaný záběr | Reagovat

DrKluge

omikron Kousek takového úvozu je dokonce i na přístupové cestě k filmové chalupě. Jedoucí auto by klidně mohlo být i na silnici Dobšice-Rytířova Lhota. Ten úsek se dá i projít na https://mapy.cz/zakladni?pano=1&q=%2050.511667%2C%2015.158611&source=base&id=2527284&pid=78978916&newest=1&yaw=0.199

určitě :-))

2024-02-01 20:35:21

Komentovaný záběr | Reagovat

DrKluge

Zdravím...udělal jsem malou opravu u místa Na kole 10, a ono vypadlo.

2024-01-19 16:51:05

Reagovat

DrKluge

Nesedí to, orientace zatáčky, strmost cesty, tvar terénu.... ale ! :-) když redakce schválí, jedná se opravdu o úplně jiné místo jízdy na kolech.

omikron napsal:

DrKluge napsal:

Toto je obtížné...hluboký úvoz nabízí možnost velice staré cesty-i pár století.Nad stromem ten bílý flek je jedoucí auto zprava doleva.

Kousek takového úvozu je dokonce i na přístupové cestě k filmové chalupě. Jedoucí auto by klidně mohlo být i na silnici Dobšice-Rytířova Lhota. Ten úsek se dá i projít na https://mapy.cz/zakladni?pano=1&q=%2050.511667%2C%2015.158611&source=base&id=2527284&pid=78978916&newest=1&yaw=0.199&fov=1.257&pitch=-0.026&x=15.1503442&y=50.5100886&ds=2&z=17&base=ophoto

2023-12-31 17:14:21

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

DrKluge napsal:

Toto je obtížné...hluboký úvoz nabízí možnost velice staré cesty-i pár století.Nad stromem ten bílý flek je jedoucí auto zprava doleva.

Kousek takového úvozu je dokonce i na přístupové cestě k filmové chalupě. Jedoucí auto by klidně mohlo být i na silnici Dobšice-Rytířova Lhota. Ten úsek se dá i projít na https://mapy.cz/zakladni?pano=1&q=%2050.511667%2C%2015.158611&source=base&id=2527284&pid=78978916&newest=1&yaw=0.199&fov=1.257&pitch=-0.026&x=15.1503442&y=50.5100886&ds=2&z=17&base=ophoto

2023-12-31 16:40:13

Komentovaný záběr | Reagovat

DrKluge

Toto je obtížné...hluboký úvoz nabízí možnost velice staré cesty-i pár století.Nad stromem ten bílý flek je jedoucí auto zprava doleva.

2023-12-31 14:26:08

Komentovaný záběr | Reagovat

DrKluge

Toto místo je přesně jako Na kole 5, není tam střih, snímaní bylo plynulé.

2023-12-26 22:47:06

Komentovaný záběr | Reagovat

Nika

Prosím vás presná obec adresa kde je chalupka a tá vesnica kde chodili na cukor dakujem lebo vo filmoch byva že niečo natáčajú inde a pospájaju to dalujem za info strašne kraaasne casi

2023-01-02 21:14:54

Reagovat

Milan Zaleňák

Jedná se o soukromý pozemek a není možná návštěva. Majitel velice nepříjemný.

2022-08-10 22:06:26

Komentovaný záběr | Reagovat

ladak1

No podle mě tam ta restaurace už byla - na záběru je vidět její pravá část, zbytek je schován za listím a za dědou.

omikron napsal:

Tomáš Strakoš napsal:

Ta restaurace v době natáčení nestála? pravděpodobně ne.

2021-06-09 16:11:52

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Tomáš Strakoš napsal:

Ta restaurace v době natáčení nestála? pravděpodobně ne.

2021-06-09 15:28:45

Komentovaný záběr | Reagovat

Tomáš Strakoš

Ta restaurace v době natáčení nestála?

2021-06-09 12:25:12

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Výborná práce. Ještě by to chtělo místo stanování, ale to bude asi problém. Dle M.P. také někde tam.

2020-08-29 11:08:14

Reagovat

DrKluge

Napsal omikron 2015-09-19 12:31:58 Koňský rybník u Skoranovic na Pelhřimovsku. Jízda po silnici je mezi Skoranovicemi a Martinicemi. A asi i polní cesty budou v okolí. Zmínila se o tom M. Poledňáková (máme někoho v okolí, kdo nafotí?)

Ano, je to silnice dnes asfaltová z Martinic na sever.Souhlasi strom,zvlněni horizontu a pokles silnice.

2020-08-17 22:13:48

Komentovaný záběr | Reagovat

DrKluge

Reálně je to pár metrů výš,cyklisté vchází pro nás do levotočivé zatáčky a ne pravotočivé jak je to na mapě. Po levé následuje mírná pravá a za ní je vjezd na kótu,

2020-08-17 21:14:23

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Tady Tomáše Holého nahradil horolezec se svojí dcerou. Ostatní opravdu leze Tomáš

2020-07-10 17:44:16

Komentovaný záběr | Reagovat

Mlha33

Na konci cesty je penzion s názvem Polepšovna a vyhlídka, chaloupka vpravo už téměř před 5 lety nestála, chátrala, bortika se k zemi.

2020-06-20 14:51:12

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Tak dřevěný můstek byl upgradován na kovový. Více [zde] (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2673476599644098&set=pcb.2663478897091616&type=3&theater).

2020-06-04 15:07:56

Komentovaný záběr | Reagovat

ladak1

No mně ten můstek připadá dost "přírodně" zchátralý, nepřipadá mi moc pravděpodobné, že by ho takhle postavili filmaři.

omikron napsal:

S tímhle místem si nejsou jistí ani místní průvodci. Někteří tvrdí, že prý můstek postavili filmaři.

2020-05-22 09:13:20

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Ten výron kotníku pana Němce, to bylo přesně o tenhle skalní výstupek, na který se za moment Tomáš vrhne, aby ukázal, kde se to "zašprclo".

2020-05-22 08:06:27

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

S tímhle místem si nejsou jistí ani místní průvodci. Někteří tvrdí, že prý můstek postavili filmaři.

2020-02-03 13:26:37

Komentovaný záběr | Reagovat

Lucie

ANO, jak píše paní níže. Byli jsme tam tento víkend a opravdu je tam plot a ovečky za ním přímo u baráku. Lavička původní. Škoda, že dál to nešlo, ale respektuji soukromí a věřím,že nemusí být příjemné, mít cizí lidi na pozemku. Ale jsem ráda, že i po letech sem lidi zavítají. Je to moje srdcovka. Víš co, viď????

2019-08-20 10:32:53

Reagovat

Nikola

My jsem to podle navigace našli snadno, musíte kousek polní cestou za závorou na které už ne cedule že filmová chalupa není přístupná. I přes to jsme šli dál, přímo před chalupou je branka takže se dál opravdu nedostanete. Ale hledala jsem na googlu a majitel chalupu normalne pronajímá na spaní, nechápu najednou takový obrat jeste dva roky zpět se tam lidi normal dostali a s komentáři příjemný majitel.

2019-07-13 17:00:14

Komentovaný záběr | Reagovat

Jiřina Myšková

Bohužel v současné době pokud tam narazíte na nepříjemného majitele tak vás sprostě vyžene

2019-07-07 19:32:12

Komentovaný záběr | Reagovat

Pavel Krizek

Lavicka je skutecne jeste ta z filmu.

2019-04-27 20:06:22

Komentovaný záběr | Reagovat

ladak1

No já jsem při určování místa vycházel z Velryby, kde je tento stejný sál lokalizován v konzervatoři. Ale ani jedno z těchto míst osobně neznám, ruku za ohně za to nedám. Asi bude mít omikron pravdu.

omikron napsal:

Téměř na 100 procent Smetanovo divadlo, otázka je, jak to tam bude vypadat po rekonstrukci. Stejně tak "Labutí jezero" a velmi pravděpodobně je tam i "Běh za Annou 3"

2018-08-13 15:38:58

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Téměř na 100 procent Smetanovo divadlo, otázka je, jak to tam bude vypadat po rekonstrukci. Stejně tak "Labutí jezero" a velmi pravděpodobně je tam i "Běh za Annou 3"

2018-08-13 15:21:31

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Potvrzuji předchozí debatu. Fotografie z natáčení s kostelíkem je vidět mj. i v dokumentu o Tomášovi, Malá hvězda nezapadá, čas 25:57. Správný strom je tedy ten mezi Libošovicemi a Rytířovou Lhotou.

2018-07-26 17:09:48

Reagovat

omikron

Aha už tuším, 50.497493, 15.154852.

Jozef22 máte z natáčení nějaké svědectví, nebo materiály? Píšu totiž knihu o Tomášově filmové kariéře. S podporou Tomášových příbuzných...

PC napsal:

Poprosím keby ste nám poslali GPS súradnice, miesto opravíme.

jozef22 napsal:

je to jistota, mam fotku primo z nataceni v pozadi s libosovickym kostelem

omikron napsal:

Víte to jistě? Už jsem slyšel několik verzí...

jozef22 napsal:

Skutečný filmový stom se nachází na půl cesty po pravé straně mezi Rytir.lhotou a Libošovicemi.Tzn ne ten blízko chalupy i když je hodně podobný.

2018-06-03 18:37:48

Komentovaný záběr | Reagovat

PC

Poprosím keby ste nám poslali GPS súradnice, miesto opravíme.

jozef22 napsal:

je to jistota, mam fotku primo z nataceni v pozadi s libosovickym kostelem

omikron napsal:

Víte to jistě? Už jsem slyšel několik verzí...

jozef22 napsal:

Skutečný filmový stom se nachází na půl cesty po pravé straně mezi Rytir.lhotou a Libošovicemi.Tzn ne ten blízko chalupy i když je hodně podobný.

2018-05-31 10:53:12

Komentovaný záběr | Reagovat

jozef22

je to jistota, mam fotku primo z nataceni v pozadi s libosovickym kostelem

omikron napsal:

Víte to jistě? Už jsem slyšel několik verzí...

jozef22 napsal:

Skutečný filmový stom se nachází na půl cesty po pravé straně mezi Rytir.lhotou a Libošovicemi.Tzn ne ten blízko chalupy i když je hodně podobný.

2018-05-30 23:39:49

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Vypátrána filmová Máňa. V současné době, 5/2018, je k vidění v hasičském muzeu ve Zbirohu. Zde je zapůjčena do vyřešení problémů kolem Muzea Pragovek, kde je jinak domovem. Potvrzeno majiteli.

2018-05-28 16:01:00

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Víte to jistě? Už jsem slyšel několik verzí...

jozef22 napsal:

Skutečný filmový stom se nachází na půl cesty po pravé straně mezi Rytir.lhotou a Libošovicemi.Tzn ne ten blízko chalupy i když je hodně podobný.

2018-05-28 15:56:41

Komentovaný záběr | Reagovat

jozef22

Skutečný filmový stom se nachází na půl cesty po pravé straně mezi Rytir.lhotou a Libošovicemi.Tzn ne ten blízko chalupy i když je hodně podobný.

2018-05-27 16:38:39

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Neví někdo něco o Máňe? Odkud byla a jestli ještě existuje?

2018-04-05 19:27:15

Reagovat

omikron

Z filmové chalupy jsou použité pouze exteriéry, okolí, chodbička a schody do podkroví. Jak kuchyně, tak pokojíček, ze kterého tě bude přecházet zrak byl postaven v ateliéru Hostivař.

Tomáš Holý tedy v srpnu dostal ledovou sprchu na zahradě (pumpa tam není - byla dovezená z Barrandova). A v neckách se koupal až v ateliéru, v Hostivaři, v září, po návratu do Prahy...

2018-04-05 19:11:23

Reagovat

omikron

Je to vlevo od záběru U můstku. Nejsem si jist, ale lávka možná byla jen filmovou stavbou.

Tomas napsal:

Zdravim, rad bych se zeptal, zda nekdo vi, kde se nachazi drevena lavka po ktere prejizdeji na kolech. Bohuzel jsem nikde o teto lavce nenasel zminku.

2017-12-20 21:49:56

Reagovat

Tomas

Zdravim, rad bych se zeptal, zda nekdo vi, kde se nachazi drevena lavka po ktere prejizdeji na kolech. Bohuzel jsem nikde o teto lavce nenasel zminku.

2017-09-03 22:05:43

Reagovat

maco11

Pěkný den,chtěl bych jen upřesnit místo kde projíždí Vašek s tátou ve skalách že to není oblast Dračí skály- Hruboskalsko,ale oblast sahara- Hruboskalsko

2017-08-03 12:11:58

Reagovat

PC

Ďakujeme za upozornenie, adresu miesta sme opravili.

Lenka Tulachová napsal:

Dobrý den, prosím o opravu tohoto místa. Není to ve Skoranovicích, ale na silnici mezi Lhotou Bubeneč a Křivsoudovem, oboje okr. Benešov. V pozadí záběru je totiž křivsoudovský kostel. Zde bydlím, takže jsem toto místo poznala. U Skoranovic je cesta podobná, ale ani v r. 1978 se zde nemohl záběr s pozadím s kostelem udělat.

2017-04-23 12:55:40

Komentovaný záběr | Reagovat

Lenka Tulachová

Dobrý den, prosím o opravu tohoto místa. Není to ve Skoranovicích, ale na silnici mezi Lhotou Bubeneč a Křivsoudovem, oboje okr. Benešov. V pozadí záběru je totiž křivsoudovský kostel. Zde bydlím, takže jsem toto místo poznala. U Skoranovic je cesta podobná, ale ani v r. 1978 se zde nemohl záběr s pozadím s kostelem udělat.

2017-04-22 14:09:20

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

To je dobrá otázka. Tu nehodu provázejí choulostivé okolnosti a já dal slib Tomášovým kamarádům.

Tak především, Tomáš Holý nebyl opilý. A dokonce existuje kopie jistého papíru s razítkem, který dokazuje, že měl méně, než 0.2 promile. Kamarádovo auto řídil on právě proto, že nepil. Prostě kamarád potřeboval někam odjet, z osobních důvodů. A Tomáš se nabídnul, že ho tam odveze, když dotyčný už něco popil. A doplatil na své kladné vlastnosti. Když jeli zpět, tak došlo k takové souhře pitomých náhod, se kterou nemůže ani slušný řidič počítat. Proto vyletěli do toho stromu. A aby nebylo té smůly málo, tak vlivem těch okolností vletěli do toho stromu ne přímo, ale hodně šikmo. Proto měl jeden z nich odřené koleno a ten druhý rozsáhlá vnitřní zranění, kterým pak na příjmu v nemocnici podlehl.

Sečteno a podtrženo: Tomáš nepil, tu nehodu si svým chováním nezavinil, nejeli ani moc rychle.

A za pár let přijde pitomec z bulváru a vymyslí si historku o tom, jak si jeli ožralí vypůjčit peníze. Přesto, že mluvil s jedním z lidí, co u toho byli a věděl, že to není pravda...

valérie napsal:

Ahoj chťela bych jsezeptat jak to vlastňe bylo při té havárii co se stala tomášovi??a jak ten příběh vlastňe byl??

2016-12-27 10:35:28

Reagovat

omikron

Chalupu vlastní dvě paní z Liberce. Takže za plot byste jim lézt neměli, pokud jste se s nimi nedomluvili.

valérie napsal:

omikron napsal:
Omikron

Ahoj chťela bych jsezeptat jak to vlastňe bylo při té havárii co se stala tomášovi??a jak ten příběh vlastňe byl??

Jinak mám otázku chalupa kde se to točilo je teď obydlená nebo volná chťeli by jsme se tam s rodinou podivat tak aby nas nekdo nevyhodil..aby jsme nemeli pruser nebo tak...diky☺

2016-12-27 10:08:07

Reagovat

valérie

omikron napsal:
Omikron

Ahoj chťela bych jsezeptat jak to vlastňe bylo při té havárii co se stala tomášovi??a jak ten příběh vlastňe byl??

Jinak mám otázku chalupa kde se to točilo je teď obydlená nebo volná chťeli by jsme se tam s rodinou podivat tak aby nas nekdo nevyhodil..aby jsme nemeli pruser nebo tak...diky☺

2016-12-25 22:10:04

Reagovat

valérie

Toto se mi moc líbí v léťe se chceme jet na tu chalupu s rodinou podívat..je volná nebo v ní ňekdo bydlí protože by jsme si to tam chťeli všechno prohlédnout

2016-12-25 21:59:13

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Koňský rybník u Skoranovic na Pelhřimovsku. Jízda po silnici je mezi Skoranovicemi a Martinicemi. A asi i polní cesty budou v okolí. Zmínila se o tom M. Poledňáková (máme někoho v okolí, kdo nafotí?)

čenda napsal:

Nemohl by to být rybník kde měl závod na koni Jan Hrušinský s Janem Krausem v pohádce Jak se budí princezny? přijde mě podobný.

2015-09-19 12:31:58

Komentovaný záběr | Reagovat

čenda

Nemohl by to být rybník kde měl závod na koni Jan Hrušinský s Janem Krausem v pohádce Jak se budí princezny? přijde mě podobný.

2015-09-19 01:39:54

Komentovaný záběr | Reagovat

jozef22

MĚLO BY BYT NEKDE NA VySOČINE V OKOLI VESNICE ONŠOV

2015-07-26 18:52:34

Komentovaný záběr | Reagovat

kacer57

Vašek s Lubošem sedí na vyhlídce U lvíčka.Vesnice za nimi podle fotek a mapy jsou Sekerkovy loučky.Kačer 57

omikron napsal:

Co je to vlastně za městečko, které je vidět v pozadí záběru na vyhlídce, když Luboš blahopřeje Vaškovi k výstupu?

2015-03-01 08:53:51

Reagovat

omikron

Co je to vlastně za městečko, které je vidět v pozadí záběru na vyhlídce, když Luboš blahopřeje Vaškovi k výstupu?

2015-02-28 18:52:07

Reagovat

omikron

Cesta na kolech je točená na Pelhřimovsku mezi obcemi Martinice a Skoranovice. Jízda po hrázi je Koňský rybník u Skoranovic. Ve skutečnosti to byly poslední klapky v exteriéru. Ty první byly příjezd na chalupu za soumraku.

2015-01-04 11:31:32

Reagovat

omikron

Iveta napsal:

Nevíte prosím někdo, zda cesta ( u hospody doprava ) někam vede? Nebo končí na dvoře penzionu? :)

Končí těsně za Polepšovnou

2014-12-29 23:22:06

Reagovat

Iveta

Nevíte prosím někdo, zda cesta ( u hospody doprava ) někam vede? Nebo končí na dvoře penzionu? :)

2014-12-29 20:36:38

Reagovat

Karel

to budou asi spíš svědci než světci...

2014-12-27 16:04:34

Komentovaný záběr | Reagovat

DeltyM

Veľmi by ma zaujímalo ako sa vám podarilo písať z môjho nicku...

DeltyM napsal:

Ahoj. Chtěl jsem se zeptat jestli se dá k Drašímu zubu dojet na kole, nebo je to chráněná oblast a pouze pro pěší. Díky Vojtěch

2014-07-10 14:51:50

Reagovat

DeltyM

Ahoj. Chtěl jsem se zeptat jestli se dá k Drašímu zubu dojet na kole, nebo je to chráněná oblast a pouze pro pěší. Díky Vojtěch

2014-07-10 13:59:30

Reagovat

omikron

Michal Požár napsal:

Osobně si myslím že Preisová na záběru není, poněvadž kdo si pamatuje film při cvičení dala dotyčná nohu až nad hlavu to by netrénovaná herečka asi nedala. Ani jí tam není vidět do obličeje. Jinak skvělá filmová místa. S pozdravem Mipo

To netuším. Pravda je, že Jana Preissová balet skutečně studovala a uměla většinu figur, které jsou v obou filmech vidět. Pouze v celkových záběrech na celý soubor baletu na jevišti se nechala zastoupit.

2014-07-07 18:36:17

Komentovaný záběr | Reagovat

Michal Požár

Osobně si myslím že Preisová na záběru není, poněvadž kdo si pamatuje film při cvičení dala dotyčná nohu až nad hlavu to by netrénovaná herečka asi nedala. Ani jí tam není vidět do obličeje. Jinak skvělá filmová místa. S pozdravem Mipo

2014-05-27 20:35:44

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Netušíte, kde je ten hřbitov, kde Vašek stopuje dědu?

2014-05-11 22:22:38

Reagovat

omikron

Ne, je v soukromém vlastnictví.

Majo napsal:

chcel by som sa opytat ci ta chalupa nie je na prenajom vikend pripadne tyzden....dakujem za odpoved D

2014-01-27 16:42:02

Komentovaný záběr | Reagovat

Majo

chcel by som sa opytat ci ta chalupa nie je na prenajom vikend pripadne tyzden....dakujem za odpoved D

2014-01-27 15:40:21

Komentovaný záběr | Reagovat

omikron

Marie Poledňáková ve svých vzpomínkách píše, že závěr natáčení byl na Vysočině. Patrně jde o ten prostřih cesty na kolech a stanování.

2014-01-24 18:14:11

Reagovat

omikron

Tomu, že Tomáš Holý byl spratek bych moc nevěřil. Měl jsem možnost mluvit s lidmi, kteří ho zažili "na place" a všichni dodnes vzpomínají na jeho historky. Například při cestách na exteriéry vždy seděl v autobuse s mikrofonem v ruce a hlásil o tom, kdo co za minulý den zkazil, kdo koho obehrál v kartách a podobně. Prý nikdy neodmítnul podepsat fanouškům fotku i když toho měl docela dost, souběžně s Polepšovnou totiž točil další film na Šumavě.

Co se mi podařilo vypátrat, tak skutečně vše kromě toho záběru kde mává instruktor a holka si opravdu odlezli a oba prodělali cca týdenní školu lezení. Marie Poledňáková záměrně netrvala na tom, aby Tomáš striktně dodržoval scénář, nechala ho, aby to řekl svými slovy. A také zachovala řadu jeho přebreptů, třeba v záběru s neckami.

A hlavně nevěřte bulváru, když tvrdí, že Tomáš byl opilý, když se vyboural. Je to LEŽ a potvrdil mi to i člověk, který Tomáše vyprošťoval z auta a dával mu první pomoc. Ale to je moc smutný příběh...

2014-01-05 20:06:40

Reagovat

Redakce

Dobrý den,

o natáčení v Adršpachu nemáme žádné informace. Podle nás se natáčelo jen v Českém ráji.

Jessy napsal:

Ahojte, stále som si myslela, že tento film sa natáčal v Adršpasských skalách. Dokonca na jednej stránke o Adršpachu bolo tiež napísané, že sa tam natáčal tento známy film. Ako to vlastne je? Je to pravda, alebo sa natáčal len v Českom raji?

2014-01-05 19:08:46

Reagovat

omikron

Chyba: U Sedmi horolezců Luboš dvakrát po sobě odhodí ručník.

2014-01-05 18:28:31

Reagovat

Jessy

Ahojte, stále som si myslela, že tento film sa natáčal v Adršpasských skalách. Dokonca na jednej stránke o Adršpachu bolo tiež napísané, že sa tam natáčal tento známy film. Ako to vlastne je? Je to pravda, alebo sa natáčal len v Českom raji?

2013-08-13 12:05:15

Reagovat

Veronika

Dobrý den,

chtěla bych se stejně jako Vlasta zeptat, jak se nejlépe dostat k chaloupce z filmu Jak dostat tatínka...., zda je v soukromém vlastnictví nebo je volně otevřena veřejnosti /po celý rok?/ děkuji moc za odpověď. Veronika

verona napsal:

Jsou to Krčkovice,kousek od Hrubé skály.A pohostinství stále v domečku je, mají tam dobré pivečko.Chodíme tam posedět.Bydlíme kousek. Marcela napsal:

Bezva čtení,tak to já si s někým pěkně popletla,když jsem psala,že František Němec měl koníčka horolezectví.Já se na to zrovna zase dívám,akorát Anně z pokojíku přechází zrak.Musím porovnávat,kde jsme byli,co jsme našli.Chalupa(opuštěná,jen vedle je ještě jedna chalupa) už má majitele,my jsme se k ní přiblížili jen kousek,protože tam bylo lidí.Plno dětí si tam hrálo,teď dva černí velcí psi k nám přiběhli,já byla div živá.Fotila jsem si chalupu a slyšela děti volat:tam někdo fotííí.Pak za náma přišel malý chlapeček pozdravil a ptal se co tam hledáme?Že tady se totiž točil film Jak dostat tatínka do polepšovny.Já říkám,že vím,proto si to tady trošku fotím a jestli bych mohla přijít ještě blíž.Chlapeček se šel ptát,ale už nepřišel,tak jsme šli.Je jasné,že to majitelům není příjemné,když tam chodí jistě turisté pořád fotit.Jo a ty dva velké hafany si na štěstí děti zavolaly.Oni si nás pořád očichávali a byli mně po pás a to jsem dost vysoká.A ví někdo,kde jeli na těch kolech,která to byla dědinka?

2013-02-19 15:13:12

Reagovat

verona

Jsou to Krčkovice,kousek od Hrubé skály.A pohostinství stále v domečku je, mají tam dobré pivečko.Chodíme tam posedět.Bydlíme kousek. Marcela napsal:

Bezva čtení,tak to já si s někým pěkně popletla,když jsem psala,že František Němec měl koníčka horolezectví.Já se na to zrovna zase dívám,akorát Anně z pokojíku přechází zrak.Musím porovnávat,kde jsme byli,co jsme našli.Chalupa(opuštěná,jen vedle je ještě jedna chalupa) už má majitele,my jsme se k ní přiblížili jen kousek,protože tam bylo lidí.Plno dětí si tam hrálo,teď dva černí velcí psi k nám přiběhli,já byla div živá.Fotila jsem si chalupu a slyšela děti volat:tam někdo fotííí.Pak za náma přišel malý chlapeček pozdravil a ptal se co tam hledáme?Že tady se totiž točil film Jak dostat tatínka do polepšovny.Já říkám,že vím,proto si to tady trošku fotím a jestli bych mohla přijít ještě blíž.Chlapeček se šel ptát,ale už nepřišel,tak jsme šli.Je jasné,že to majitelům není příjemné,když tam chodí jistě turisté pořád fotit.Jo a ty dva velké hafany si na štěstí děti zavolaly.Oni si nás pořád očichávali a byli mně po pás a to jsem dost vysoká.A ví někdo,kde jeli na těch kolech,která to byla dědinka?

2013-01-13 18:14:40

Reagovat

marquee

Opět malá oprava, Skála se nejmenuje Panna, ale Panny a je kousek vedle, vrcholové záběry jsou točené na dnešní Vyhlídce u Lvíčka, dnes tam je zábradlí a mapa sklaního města.

2012-10-28 16:03:34

Komentovaný záběr | Reagovat

marquee

K té Skautské věži, to co lezli není Skautská věž, ale Skaut. Skautská věž je ta skála v pravo od Skauta a celý soubor skal se také nazývá Novákovy věže. Cesta, kterou kluci ve filmu lezli se jmenuje Jižní spára a dodnes se hodně leze.

2012-10-28 15:56:42

Komentovaný záběr | Reagovat

solichacka

S tím Honzou Sochorem naprosto souhlasím, ale podle informací, které vím já, to nebyla jeho dcera,ale Hedvika Kynclová. Doufám, že se na mě nebude zlobit. Ovšem na 100pro to zaručit nemohu.

2012-01-18 20:43:04

Reagovat

Vlasta

Dobrý den, chci se zeptat da se do chaloupky kde se točil film dostat autem nebo jedině pěšky,na kole. Byla jsem tam v červenci chaloupku jsem nenašla,jezdili jsme autem bohužel i tyto stranky jsem oběvila až teď. Děkuji

2011-09-10 10:10:31

Reagovat

Marek

Vrcholové záběry byly točeny na dnešní vyhlídce u lvíčka, v pozadí je krásně vidět, skály Sfinga, Jeřabí, Večerní, Kapelník a další. Dnes je tam zábradlí a mapa skalního města. Jinak cesta kterou lezl Luboš na Skauta se jmenuje JIŽNÍ SPÁRA, a byla poprvé vylezena 30. 6. 1927, (Herbert Köckritz, H. Heilmeier, W. Kessler), ale stejně se jí mezi horolezci přezdívá Televizní :o) dnes už je dosti poničená, ale i tak stále hezké lezení. Jinak Drčí zub se nachází nedaleko.

2011-07-11 12:45:31

Reagovat

HonzaSultanBert

Dobrý den, letos jsem strávil v Českém Ráji celý týden a dva dny si vyhradil na filmová místa z mého nejoblíbenějšího filmu Jak dostat tatínka do Polepšovny. Při hledání chaloupky jsem trochu zabloudil ale stačilo se dvakrát zeptat tamních lidí a ti už vědí. Je to mezi Dobšicemi a Rytířovou Lhotou na opravené polní cestě do tábora. K chaloupce se dá dostat ovšem je tam závora a celé místo je soukromý pozemek. Takže jsem tam velmi nerad šel, udělal pár foteček a rychle zmizel. Chalupa má opravenou střechu a je to tam celkově vše hezky upravené. Skály u Věžického rybníka jsem trefil napoprvé, ale rybník a jeho okolí je ve strašném stavu. Stejně tak jsem trefil napoprvé uličku "mezi ploty" v Krčkovicích, kde je skvělá restaurace a penzion. Jinak zatáčka kde Petr Nárožný vjel na mopedu do rybníka je jasná, je to u Vidláku, jen to molo tam nenajdete. Horší bylo najít Skautskou věž, ale po telefonátu jednomu z turnovských climberů vše bylo jasné akorát přemýšlím po které straně lezl František Němec. Měl jsem z toho pocit jakobych se přiblížil o několik let zpět do dob z filmu akorát převeliká škoda že už na těch místech nejde některé milé lidičky nikdy vidět:(

2011-07-06 12:30:49

Reagovat

Pepa

Taky jsme navštívili chaloupku,ale šli jsme spodem jako od rybníka.Raději tam nikdo nechoďte-je tam strž a dole silnice vedoucí na rozcestí k Pekařově bráně a konečně k rybníku Věžáku-dále Krčkovice.Chaloupka je v původním stavu,jen bez pumpy,bylo to jako kdybychom se propadli o 33let nazpět do filmu.Celou atmosféru kalila jen představa,že Tomáše(Vaška) a dědu pana Karlíka tam už nemůžeme vidět:-(

2011-06-21 10:39:47

Reagovat

Vokoun

Rybník Věžák je bohužel skoro zarostlý a nedá se v něm koupat. Navíc si to nepřeje majitel pozemků na břehu. Bohužel. Viz tady: http://www.koupani.cz/?page=detail&siteid=297

2011-04-16 14:38:02

Reagovat

Anetka

Tak jsem o prázdninách taky navštívila chalupu, kde se film natáčel...řeknu vám, že to byla docela makačka než jsme jí našli:D hledali jsem totiž v rytířově lhotě(měli jsme špatný informace) a pak nám jeden pán poradil, že je to až v zatáčce za rytířovo lhotou..nakonec jsme ji přece jenom našli. Vůbec se od dob natáčení nezměnila, ale moc blízko jsme nešli, protože tam byli majitelé. Jak jsem tady četla, tak tam někoho z vás taky málem sežral ten obrovskej pes:D měli jsme stejný zážitek, ale naštěstí se nám nic nestalo:D cesta nazpátek do kempu v sedmihorkách byla ukrutná, protože nám už nejel žádnej autobus a museli jsme pěšky. Nakonec jsme totálně vyčerpaný došli až do křečkovic, kde nás majitelé jedné hospody hodili do kempu. tímto jim moc děkujeme=) každopádně to byl hodně zajímavej výlet:D

2010-11-09 16:11:10

Reagovat

Bara

to M.rund: Ten barák tam je, ale jako muzeum mě to nepřipadne, myslím, že je to nejakého spolku (4eský ráj?), fakt už nevím. Dyby něco, dej vědět..Díky

2010-10-14 19:09:34

Reagovat

Bara

to Radek: Prosim Tě, jak si věděl o výstavě fotek, též sem fanda a prosr...sem to, nevěděl sem o tom! Díky moc a popřípadě, bude ještě něco takového?? A kde.

2010-10-14 19:05:40

Reagovat

Radek

Zdravím, dnes vyrážíme na výlet po českém ráji. jedna z mnoha zastávek bude v budově CHKO Věžák. Do 30.9.2010 je zde výstava fotek z filmu Jak dostat tatínka do polepšovny.Kdo chce přesně vědět kde to místo je, necht se podívá na http://www.ceskyraj.ochranaprirody.cz/index.php?cmd=page&id=4127&lang=cs už mají otevřeno pouze o víkendu.

2010-09-04 08:53:51

Reagovat

m.,rund

Tak u Věžáku jsem dnes byl a minimuzeum jsem nenašel.....

2010-08-17 00:43:48

Reagovat

m.rund

díky za inspiraci pro dovolenou. dnes jsme byki u skály skaut. je to už docela zarostlé. v hasičárně ve vestci je vpravo soupiska s filmy zde točenými a prý 2 barák od parkoviště u rybníku věžák je nějaké soukromé minimuzeum z natáčení (neprověřeno osobně).

2010-08-15 22:12:28

Reagovat

Marcela

Bezva čtení,tak to já si s někým pěkně popletla,když jsem psala,že František Němec měl koníčka horolezectví.Já se na to zrovna zase dívám,akorát Anně z pokojíku přechází zrak.Musím porovnávat,kde jsme byli,co jsme našli.Chalupa(opuštěná,jen vedle je ještě jedna chalupa) už má majitele,my jsme se k ní přiblížili jen kousek,protože tam bylo lidí.Plno dětí si tam hrálo,teď dva černí velcí psi k nám přiběhli,já byla div živá.Fotila jsem si chalupu a slyšela děti volat:tam někdo fotííí.Pak za náma přišel malý chlapeček pozdravil a ptal se co tam hledáme?Že tady se totiž točil film Jak dostat tatínka do polepšovny.Já říkám,že vím,proto si to tady trošku fotím a jestli bych mohla přijít ještě blíž.Chlapeček se šel ptát,ale už nepřišel,tak jsme šli.Je jasné,že to majitelům není příjemné,když tam chodí jistě turisté pořád fotit.Jo a ty dva velké hafany si na štěstí děti zavolaly.Oni si nás pořád očichávali a byli mně po pás a to jsem dost vysoká.A ví někdo,kde jeli na těch kolech,která to byla dědinka?

2009-10-07 14:55:58

Reagovat

omikron

Toto jsem našel: http://www.tvrevue.cz/scripts/detail.php?id=18749

2009-09-29 21:36:51

Reagovat

omikron

V nějakém pořadu o Marii Poledňákové paní režisérka tvrdila, že tam oba dva byli a dodává "s pomocí profesionálů". Vrchol byl prý skutečně točen na nějaké jiné pro kameramana přístupné skále. Zmiňuje se tam i o zranění pana Němce. Už si přesně nepamatuju, jak k němu přišel ale mám pocit, že s lezením na skálu to nemělo nic společného. Pamatuju si, jak vyprávěla, že s tou zlomeninou hrál scénu na stromě, kde se s dědou chechtají, když pozorují Vaška, jak se schovává pod plechovou vaničkou. Niceméně dnes jsem se na film koukal a mám pocit, že v jednom záběru měl Tomáš delší vlasy. Je to během toho výstupu, který ukončil pošťák napichováním telegramu. A pak myslím ještě jednou, když se Máňa zasekne a Vašek slaňuje dolů před šílící mámou. Taky by mne docela zajímalo, jak to bylo. A přál bych si, aby se zas začaly točit takovýhle filmy.

2009-09-29 21:29:35

Reagovat

Marcela

Taky by mě to zajímalo,zda tam herci lezli.Jak to ale zjistit?Jedině pan Němec by nám řekl,když Tomáš už není mezi námi.Myslím,že jsem někde četla,že František Němec se horolezectví věnoval,takže třeby by nějakou skálu zvládl.My jsme byli v Krkonoších tento víkend a šli jsme po stopách filmu Jak dostat tatínka do polepšovny.Jen díky tomuto webu,jsem se dostala na místa,kde se točilo.Skály jsme procházeli,viděli Dračí zub a hned jsme si říkali,že tady nevylezli.To není jen o hercích že,,,to jsou kamery a všechny ty věci kolem filmu.

2009-09-29 12:59:36

Reagovat

Martin

I kdyz je tato diskuze na tema kdo kam lezl a jak se tam dostali herci ci kamera, jiz starsiho data, pridavam se :-) vse jak bylo o tom hlavne vi Honza Sochor z Turnova (v titulcich uveden jako poradce). Pana Nemce zastupoval v tezkych lezeckych scenach (hlavne kdyz si F.Nemec neco zlomil, uz nevim co, osetroval ho MUDr. Krticka z turnovske nem.) a maleho Vaska v lezeckych scenach zastoupila jeho dcera (mam dojem ze to byla Honzova dcera). Ze skaly na maminku nekrici Vasek, ale ve skutecnosti holka :-) tedy Honza s holkou. Scena z vrcholu je nekde okolo Janovy vyhlidky.

2009-06-28 12:31:57

Reagovat

mytuska

scéna na hřbitově je ze hřbitova na Hrubé Skále.... :)

2009-06-11 20:46:02

Reagovat

Jiří Kuruc

No vidíte, já bych si byl jistý že tam nelezli :)

2008-10-21 21:40:42

Reagovat

VT

Při lezení na Skauta je v jednom okamžiku vidět stín kameramana-ten nebyl vysoko, ale i pár metrů nad zemí stačí. Jak "Vašek", tak "Luboš" na Skautovi nahoře byli. Vrcholová scéna je ale brána z jiného místa, tuším že z vyhlídky U lvíčka (nebo Janovy vyhlídky? To už si teď nevzpomenu). Pan Němec byl fajn chlap, zato Tomáš Holý byl prý pěknej spratek. A jak listonoš napichuje telegram? Zkuste si to, byl v tom fígl... Každopádně tenhle film byl klasikou, když někam turnovští (hruboskalští) lezce jeli autobusem na dovolenou: pouštěl se během cesty několikrát. Bodejť by ne, když mnozí v tom byli zakomponováni :))

2008-10-20 16:51:21

Reagovat

Jiří Kuruc

Tak záběry "zhora" byly určitě na nějakém vrcholečku, skalce, která vypadá vysoko. Jak by nahoru dostali kameru :-) podobně jako u komínu z Postřižin, kdy si pro blízké záběry postavili dvoumetrovou repliku. Nicméně záběry ze slaňování již zřejmě budou ze Skautské věže, jak píše Prcek ;-)

2008-08-07 11:34:19

Reagovat

Holoubek

ja jsem nekde četl že to byla jiná skála !!! skusim zjistit jak se jmenuje

2008-08-06 11:22:25

Reagovat

Prcek

Čert a režisér ví jestli se na té skále byly, v okolí je dost vrcholků na které se jde dostat z horní cesty po svých takže si myslím že je tam někde posadili na zadek a natočili, slanění cvrčka mohlo být taky z některé z přístupných skal. Potom je ještě druhá varianta, že se tam vydrápali horolezci a herce tam sprostě vytáhli :-) ale jak říkám čert a režisér ví :-D možná i "Luboš"

2008-08-05 07:35:37

Reagovat

Jiří Kuruc

Ano, toto je zatím nevyřešená záhada. Zkusíme zjistit podrobnosti.

2008-07-08 22:48:16

Reagovat

Mara

Me by hrozne zajimalo,jestli Vasek na ten Draci zub opravdu vylezl.. nevite nekdo,kde bych nasel neco z nataceni??

2008-07-06 20:07:24

Reagovat

Jiří Kuruc

Fujtajbl takový patvar :-) díky za upozornění.

2008-05-31 10:22:10

Reagovat

jitdiv

Jak vytrhnout "velribě" stoličku? Odkaz hezký,ale ne český.

2008-05-30 18:44:26

Reagovat

Holoubek

Xy - bez komentáře!!!fakt!!

2008-05-21 18:05:05

Reagovat

Jiří Kuruc

Ono je tam opravdu dost rozdílů - okap, zmiňovaná hnědá část pod oknem... nicméně právě ta může být důsledkem rekonstrukce (např. plynofikace). Mně stále převažují pro: tvar plastiky pod parapetem okna a nad oknem, vzdálenost mezi dveřmi a rohem domu, kamenná podezdívka souhlasí, a dokonce odpovídají i dřevěné předdveře - s tím rozdílem, že ve filmu jsou otevřené a ve skutečnosti zavřené. Navíc víme, že se zde opravdu natáčelo (viz další místa).

2008-05-21 13:43:58

Reagovat

xy

Ale jo, asi to bude ono. :) Zajimave je, ze na tech "dnesnih" fotkach to vsechno vypada smutne a opustene. Mozna proto se to pak nezda.

2008-05-20 21:55:37

Reagovat

xy

Jiri, koukam na to jak cvok, je to hodne hodne podobny, ale proste se mi zda, ze to neni stejny. Nevim, a co to "neco" na novym obrazku pod oknem, ten hnedej poklop ci co? Nemuzu si pomoct, proste mam dojem, ze to nejni ono. Ale samozrejme je mozny, ze se pletu. ahoj.

2008-05-20 21:21:29

Reagovat

Jiří Kuruc

Podrobně jsem to prozkoumal a podle mne je to na 95% správně. Co se schodů týče, může být velmi matoucí, že jsou ve filmu dřevěné dveře (vnější) otevřené, kdežto na fotografii zavřené. A právě vnější dveře poslední schod překrývají. Kamenná podstava domečku vcelku souhlasí, i okno a tvar pod parapetem. Bohužel se tam není čeho víc chytit, asi budu muset omrknout film.

2008-05-12 21:45:26

Reagovat

xy

To není obrázek obchodu, kam chodili nakupovat. Pozorně si to prohlédněte, když si nevšimnete ničeho jiného, tak aspoň spočítejte schody!!! Je to velmi podobné, ale není to to pravé. bohužel.

2008-05-12 00:38:16

Reagovat

mlcen

K dokonalosti ještě chybí scéna na hřbitově.Kde to asi je?

2008-05-09 21:30:58

Reagovat

mlcen

Dědova chalupa se nachází v katastru obce Dobšice,odsud jsou i některé scény na kolech-zarostlý úvoz kterým při cestě na chalupu tlačí Anna s Lubošem a Vaškem kola do kopce a následný sjezd,kdy se v pozadí mihne uříznutý(není v záběru celý) vrch Vyskeř,patrně i jízda po klikaté polní cestě je odsud.

2008-05-04 21:31:10

Reagovat

1 | 2 | 3 | 4

Vlož komentář

Jméno(*)
E-mail
Opište kód(*,1)
Komentář(*,2)

*) Údaje označené hvězdičkou a tučným písmem jsou povinné.

1) Pokud se přihlásíte nemusíte vyplňovat některé údaje.

2) Nepřihlášený uživatel nemůže vkládat některé textové prvky - například odkazy.

Chcete-li text v textových polích naformátovat, použijte následující značky:

*Kurzíva* nebo _Kurzíva_

**Tučný text** nebo __Tučný text__

#Nadpis první úrovně

##Nadpis druhé úrovně

Příklad [odkazu](https://filmovamista.cz) na Filmová místa.cz. Vznikne:
Příklad odkazu na Filmová místa.cz.

Nejnavštěvovanější filmy:

Vyhledávání

  • ladak1 vložil místo natáčení Konec šichty k filmu Lovec senzací.

  • ladak1 vložil místo natáčení Lakomec k filmu Lovec senzací.

  • ladak1 vložil místo natáčení Eckstein k filmu Lovec senzací.

  • ladak1 vložil reálnou fotografii k místu natáčení Dva šnoreři 3 z filmu Lovec senzací.

  • ladak1 vložil místo natáčení Dva šnoreři 3 k filmu Lovec senzací.

  • ladak1 vložil místo natáčení Dva šnoreři 2 k filmu Lovec senzací.

  • ladak1 vložil místo natáčení Dva šnoreři k filmu Lovec senzací.

  • ladak1 vložil místo natáčení Hodiny k filmu Lovec senzací.

  • sasorts nalezl lokaci místa natáčení Kasárna z filmu S čerty nejsou žerty.

Filmová místa do kapsy

Nejčerstvější informace

ozzy

Hodnocení: 29722

Mé filmy a seriály (102)

Moje místa (702)

Mé nálezy (75)

Vyfotil jsem (74)

Nejaktivnější uživatelé

Nahlásit chybu | Autorská práva upravena licencí CC: Creative Commons License Filmová místa.cz 2006-2024 | Movieloci.com | Lieuxtournage.fr | Krásný Krámek | TH Shop | Paetrik | 8.1